Przejdź do treści

Where my complete beloved is (2011)

    Hera


    released:
    2011, Multikulti Project
    tracks:
    1. Sounds of Balochistan 15:45
    2. Roofs of Kyoto 17:41
    3. Temples of Tibet 15:01
    4. Afterimages 17:32
    5. Recalling Ring 3:43

    musicians Hera:
    Wacław Zimpel: clarinet, bass clarinet, harmonium, tarogato
    Paweł Posteremczak: soprano and tenor saxophones, piano
    Ksawery Wójciński: double bass
    Paweł Szpura: drums, percussion
    Sara Kałużna: tampura (only on track 3)
    Maniucha Bikont: voice, harmonium (only on track 4)

    Nie znam zespołu, który „pradawną” muzykę świata interpretuje w jazzowym języku, trzymając się z dala od raf powierzchownej, newage’owej naiwności. Historycznym odniesieniem dla Hery mogą być wspólne nagrania liderów „uduchowionej” jazzowej awangardy z przełomu lat 60. i 70. – Alice Coltrane i Pharoah Sandersa.
    Na „Seven Lines” Hera prezentuje się w rozszerzonym składzie, który czyni z niej prawdziwy dream team polskiego jazzu. Do występującego z największymi Zimpla i jego kompanów – wszechstronnego saksofonisty Pawła Postaremczaka, czujnego kontrabasisty Ksawerego Wójcińskiego i kreatywnego perkusisty Pawła Szpury – dołączyli gitarzysta Raphael Rogiński oraz Maciej Cierliński grający na lirze korbowej. Lirnik nie ogranicza się do zapewniania partnerom pulsującego, dronowego tła. Dialoguje z Rogińskim, a nawet śmiało wkracza na pierwszy plan i wycina solówki. Lira jako jazzowy instrument solowy – tego jeszcze nie grali! // Jędrzej Słodkowski – Wyborcza, 2013