Przejdź do treści

Drzewiej (2018)

    Polmuz

    released:
    2018, Unzipped Fly Records POSŁUCHAJ/KUP

    tracks:
    1. Specyalność Krupki / 07:17
    2. Oberek z Jurkowa / 05:40
    3. Walc z obczyzny / 04:02
    4. Mazur z Gryżyny / 05:06
    5. Polka Feliksa / 07:33
    6. Na odsiebkę Śremiak / 04:41

    musicians:
    Michał Fetler – saksofon altowy, saksofon barytonowy
    Ksawery Wójciński – kontrabas
    Rafał Zapała – polivoks, przetwarzanie
    Rafał Igiel – instrumenty perkusyjne

    • Pierwsza nagroda oraz Nagroda specjalna im. Czesława Niemena na Festiwalu Nowa Tradycja (2018)

    Zainteresowanie wzbudzają oczywiście członkowie kwartetu: saksofonista Michał Fetler (który doczekał się już w tym roku honorowej wzmianki za dokonania w Jazz Bandzie M-M), kontrabasista Ksawery Wójciński (który doczekał się wzmianek paru, co i tak nawet w małym stopniu nie oddaje jego znaczenia na scenie), grający na Polivoksie Rafał Zapała (który trafił przynajmniej na indeks premier, jako autor kompozytorskiej płyty dla Requiem Records z m.in. Nicole Mitchell). Dla perkusisty Rafała Igiela jest to wzmianka numer jeden, ale za to od razu stuprocentowo entuzjastyczna. (…) Punktem wyjścia dla utworów na Drzewiej (w swojej niehandlowości ten tytuł może rywalizować chyba tylko z nazwą Polmuz) są bowiem nagrania zrealizowane na terenach Wielkopolski przez niemieckiego wydawcę płytowego w latach 20. poprzedniego stulecia. Czyli najpierw ktoś uprawiał na nas swoją etnomuzykologię, wchodząc na nasze potańcówki i rejestrując taneczne rytmy grajków, po czym my sami odnajdujemy to po wielu latach i próbujemy zbudować na tym transowe, na poły improwizowane struktury. Żywe i skoczne, nie mniej niż oryginały. I podobnie jak te oryginały precyzyjne rytmicznie. //Bartek Chaciński – Polifonia, 2018